פינוי מקרר ישן לרחוב - איך זה עובד ומה אומר החוק?

צריכים עזרה בפינוי המקרר הישן? השאירו פרטים ונשמח לעזור!

המודעות ההולכת וגדלה לחשיבות צמצום הפגיעה בסביבה – נכון לעכשיו יש לנו רק כוכב אחד שאפשר לחיות בו ולכן כדאי מאוד שנשמור עליו – משפיעה על החלטות רבות בחיינו. בפרט, אנחנו לוקחים בחשבון את השיקול הסביבתי כשמדובר על פינוי פסולת, ובמיוחד כשזוהי פסולת אלקטרונית כבדת משקל כמו מקרר ישן.

גם החוק התעדכן על-מנת לספק מענה לצורך המשמעותי למזער את הנזקים שעלולים להיגרם עקב הצורך (המובן) שלנו בפריטים שונים. כבר ב-2012 נחקק חוק לטיפול סביבתי בציוד חשמלי ואלקטרוני, ועל בסיס חוק זה נקבעו תקנות רלוונטיות, כולל כאלה שמקלות עלינו פינוי פסולת אלקטרונית.

פינוי מקרר ישן כשרוכשים חדש

על סמך החוק הנ”ל, כשאתם רוכשים מקרר חדש, המשווק שמכר לכם אותו מחויב לקחת מכם את המכשיר שנמצא עכשיו במטבח שלכם (אם תרצו בכך, כמובן). פינוי מקרר ישן על-ידי אותו עסק שממנו קניתם את המקרר החדש מתבצע ללא תשלום (פרט למקרים מסוימים – פירוט בהמשך). אם המשווק מסרב לפנות את המקרר הישן שלכם, ניתן לפנות למשרד להגנת הסביבה.

החובה שלכם מבחינת החוק היא לרוקן את המקרר מכל תכולתו, ולוודא שכשמגיעים אותם אנשי מקצוע שיבצעו את העבודה עבור המשווק של המקרר החדש, הם יוכלו לקחת אותו איתם מיד או לכל היותר תוך 10 דקות.

פינוי מקרר ישן לרחוב

באילו מקרים תצטרכו לשלם על פינוי המקרר הישן כשאתם קונים חדש?

פינוי מקרר ישן ע”י העסק שבו קניתם את המקרר החדש הוא כאמור שירות שניתן ללא תשלום במרבית המקרים. יחד עם זאת, ישנם 3 תנאים לכך שהפינוי יתבצע בחינם:

  1. משקל המקרר הישן דומה לזה של המקרר שקניתם.
  2. אתם גרים בבניין עם מעלית או לכל היותר בקומה שנייה. כשהמקרר הישן נמצא בקומה 3 או יותר במבנה ללא מעלית, תצטרכו להביאו בכוחות עצמכם אל הכניסה לבניין או לשלם סכום שייקבע מראש.
  3. לא נדרש פירוק של חלק מהמקרר, וכל החלקים בו קבועים במקומם.

פינוי מקרר ישן

תמונה: aleksanderdn / 123RF Stock Photo

האם מותר לבצע פינוי מקרר לרחוב?

פינוי מקרר לרחוב בכוחות עצמכם הוא לא אופציה – שכן החוק מחייב פינוי פסולת אלקטרונית אך ורק לאתרים שמיועדים לכך.

כשהעסק שממנו קניתם מקרר מספק את השירות של פינוי מקרר ישן הוא זה שאחראי כמובן על סילוק מסודר של המוצר. במקרים אחרים שבהם אתם רוצים להוציא מהבית מקרר שכבר אין לכם צורך בו, תוכלו להיעזר בנו – יש לנו ניסיון רב במתן שירות זה של פינוי מקררים, כמו גם פינוי רהיטים ועוד מוצרים מסוגים שונים, באחריות מלאה ובמחיר אטרקטיבי במיוחד.

אם עדיין ניתן להשתמש במקרר, ייתכן שנעביר אותו לנזקקים שיוכלו להיתרם ממנו. כשמדובר על מכשיר שכבר שבק חיים, כמובן שלא נבצע פינוי מקרר לרחוב, אלא לאתר פסולת אלקטרונית מתאים. בכל מקרה, אנחנו מקפידים על עבודה זהירה כדי לא לפגוע במשקופים, בדלתות או בחדר המדרגות אצלכם, ועל זמינות ואמינות כך שתוכלו לפנות מהמטבח את המקרר בדיוק במועד הרצוי מבחינתכם.

פנו אלינו עוד היום באמצעות הטופס הבא או חייגו לטלפון054-2862875  ונשמח לסייע בתהליך פינוי המקרר הישן שלכם.

השאירו פרטים ונשמח לעזור בפינוי המקרר הישן שלכם:
צרו קשר